Alla inlägg under mars 2010

Av Li - 24 mars 2010 14:16

Ja kära vänner. Vad har hänt?

Helgen har innefattat en massa mys o god mat.

I måndags körde jag igång att räkna points... Måndagen gick åt skogen. Men gårdagen gick bättre.

Det bara måste gå!!

Hur svårt kan de vara?

Är ledig 3 dagar nu innan jag kör igång o jobbar massa igen.

Har köpt ett wii oxå. Så ikväll ska sambon koppla in det så jag kan prova o börja träna på det!!Spännande!!

Ha en trevlig dag!!

KRAM

Av Li - 22 mars 2010 05:17

Helgen blev i mysandets tecken!

Har haft en kanonhelg tillsammans med min älskade!

Det har dock blivit mycket god mat och sötsaker.

Vågen visade +0,8 i morse. Jag hoppas detta är vätska.

Har fått mens oxå.

Men idag är de nya tag!!!

VV here I come. Eller rättare sagt. Dags att börja räkna propoints igen.

Saknar redan vissa livsmedel.

Nu måske jag skynda!

Ha en bra dag!!

KRAM

Av Li - 18 mars 2010 05:25

Idag är det torsdag. Det innebär ännu en dag med jobb.

Längatar till att få vara ledig och nu är det nära:)

Jobbar till 13 imorgon sen är jag ledig helgen. Upptäckte nyss att jag enbart jobbade måndag nästa vecka och sen är jag återigen ledig i 3 dagar!

Känns så skönt.

Så har jag tid att vila upp mig och återhämta mig gällande sömn.

Ska även försöka hinna med att ta hand om hemmet som håller på att rasa samman. Enligt mig( inte enligt sambon)

Men vi är olika och ser på saker olika.

Vågen stod fortfarnade still och jag är fortfarnade i ketos trots ökningen av kolhydrater av olika slag.

Dagen idag kommer se ut ungefär som igår i matväg och imorgon trappar vi på ytterligare.

Ha en toppendag alla!!

KRAM

Av Li - 17 mars 2010 20:23

och sängen väntar strax. Har nu på kvällen varit o tränat på Friskis o Svettis. Känns skönt!!

Ska kolla lite bakrecept innan jag lägger mig. Måste baka nåt imorgon tills på fredag. Vi har nämligen fredagsfika på jobbet och det är min tur att baka. Känns sådär eftersom jag fortfarande äter ganska minimalt med kolhydrater.

Så har ni nåt tips på nåt snabbt o lättbakat så skulle jag bli glad. Det blir alltså inget fika för min del, men att låtabli att provsmaka smeten kommer bli svårt. Men men.

Har iaf introducerat lite mer kolhydrater idag. Detta iform av Icas färdiga coleslaw.

Den innehåller 5 kolhydrater/100g.

Har även ätit mer mejeriprodukter med reativt lågt kolhydratinnehåll. Sedan har jag heller inte "räknat" kolhydraterna och lagt på lite mer grönsaker.

Så vi får se hur kroppen reagerat tills imorgon. Hoppas vågen iaf inte visar +...

Trevlig kväll alla!


KRAM

Av Li - 17 mars 2010 05:29

Jaha då var det återige dags att åka till jobbet. I natt har det snöat... Trodde våren var på väg:( Men den kommer väl!:)

Vågen står still sedan imåndags. Ska väl försöka introducera lite mer kolhydrater idag, vad vet jag inte ännu... Men sedan ska jag sakta gå tillbaka till viktväktarna. För detta ska jag klara!! Eller hur?

Annars är jag mest trött, jobbar jämt känns de som.

Men ihelgen är jag ledig!

Så otroligt skönt!!


Ha en toppendag alla!

KRAM

Av Li - 15 mars 2010 22:57

Idag har jag varit iväg till viktväktarna!!

Så skönt att åka till min gamla klass o träffa den konculenten som alltid funnits vid min sida och stöttat mig!

Hon är en person jag verkligen beundrar!!

Så nu hoppas jag att schemat på nya jobbet blir att jag e ledig varannan måndag så jag kan börja gå dessa i min gamla klass. Det är där jag kan hitta tillbaka min motivation!

Nu väntar sängen. Precis hemkommen från jobbet.

Sov gott!

KRAM

Av Li - 14 mars 2010 09:39

Jaha. då var det söndag. Kört atikins sedan i tisdags. De första dagarna var jag jättetrött. Orkade i princip inte ens att jobba. Nu är jag piggare. Men dock sker det ingen förändring på vågen. Man tappar ju 1,5-2 kg i vätska först. Men min våg visar bara - 1,5... Alltså så fort jag introducerar kolhydrater igen kommer jag att gå upp dessa kilon. Trist:(

Så nu är jag i valet o kvalet att fortsätta. Man vill ju seen stor förändring så man blir motiverad. Med tanke på hur lite kalorier o energi jag får i mig så kan man fråga sig om det verkligen är värt det?

Sötsuget är borta, men vanan är kvar. Det känner jag. Jag känner att jag verkligen är såld på socker och därmed kolhydrater. Hur ska jag göra? Hjälp!!

Imorgon är det måndag och det var tidigare min vägdag på vv. Men kunde inte fortsätta i den klassen pga nytt schema. Men nu när jag har bytt jobb kan de hända att jag är ledig nån måndag eller börjar sent. Imorgon börjar jag 16. Så jag skulle i princip kunna åka till min gamla vvklass o väga mig... Men lurarjag mig själv då?

Eftersom jag egentligen väger 1,5 kilo mer??

Måste iaf snart ta mig dit så jag inte blir utskriven...

Hur ska jag göra?

HJÄLP??


Ha en fortsatt bra dag!!

KRAM

Av Li - 8 mars 2010 19:31

Ja på mig sjäv.

Vart är min karaktär? Min motivation??

Blir så lessen. Varför kan jag inte ha en avslappnad och normalt förhållande till mat??

Ända sedan jul har allt bara gått fel.

Försökt flera gånger att skärpa till mig. men de slutar alltid i frossande o dåligt samvete!!

WHY??

Jag ska inte lova nåt, men from i morgon ska jag verkligen försöka kolhydratavgifta mig. Ska köra atkins i ett tag för att bli kvitt mitt sötsug.

Hoppas verkligen att de kommer att funka!!
VIll vara NÖJD till sommaren och fortsätter jag såhär så kommer jag bara må skit!!

För jag e på god väg- tyvärr!!

Så snälla hjälp!!

Behöver allt stöd jag kan få!!

TACK!!

Presentation

Här har ni en tjej i sina bästa år. Bloggar om allt här i livet. Både motgångar & framgångar. Använder sidan som ett forum för mina funderar, tankar och åsikter.VÄLKOMNA!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards